מוקד שירות יכול להציע מגוון רחב של פתרונות עבור בתי עסק קטנים וגדולים. אצל בתי עסק קטנים, הדגש הוא על הפעלת מוקד שירות לטובת שימור הלקוחות הקיימים. בתי עסק קטנים שרוצים לנצל את היתרון שלהם לעומת חברות גדולות ולהעניק יחס אישי לכל לקוח, יכולים לעשות את זה רק אם הם מפעילים מוקד שירות זמין ואיכותי. אצל בתי עסק גדולים, מוקד שירות נועד בין היתר לקבלת פניות, גיוס לקוחות חדשים ולצרכי יחסי ציבור.
בגלל שיש סוגים שונים של מוקדי שירות, צריך גם לדעת כיצד לתפעל ולתחזק אותם. לא כל מוקד שירות מציע את אותם פתרונות לקהל היעד והלקוחות וכמובן שקיימות גם השלכות כלכליות להקמה שלו. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של מוקד שירות בטווח הקצר והארוך, צריך לאפיין את תחומי הפעילות ולהגדיר אותם מראש.
למה לא כדאי לוותר על מוקד שירות?
הדבר החשוב ביותר הוא לשלב מוקד שירות בכל סוג של פעילות עסקית. בין אם מדובר על בתי עסק קטנים או גדולים, מוקד שירות הוא האמצעי העיקרי שבו משתמשים כדי לשמור על קשר עם הלקוחות וכדי לדאוג שהם יהיו מרוצים. יתרה על כך, מוקד שירות הוא לעיתים קרובות כרטיס הביקור של העסק והמקום הראשון שבו הלקוחות נפגשים כאשר הם מתעניינים במוצר.
לא כדאי לוותר על מוקד שירות גם בגלל שמדובר על השקעה משתלמת. הקמה ותחזוקה של מוקד שירות הם לא הוצאה רגילה, אלא השקעה שמחזירה את עצמה מהר מאוד. בזכות השקעה נכונה ויסודית בהקמה של מוקד שירות ולאחר מכן בתפעול שלו עם כוח אדם מיומן, ניתן להפוך את הלקוחות למרוצים יותר ולהגדיל את הרווחים וההכנסות.